οδηγός υγείας και ομορφιάς

 

Οδηγός υγείας και ομορφιάς

Υγιεινή διατροφή στην πράξη

Συχνά δυσκολευόμαστε να εντάξουμε μια ισορροπημένη, υγιενή διατροφή μέσα στην πιεσμένη ημέρα μας, με αποτέλεσμα να μας κερδίζει το γρήγορο φαγητό, με μοναδικό σκοπό μας τον κορεσμό.

Υπάρχουν όμως κάποιες βασικές οδηγίες που μπορούν να μας βοηθήσουν να εξοικονομήσουμε χρόνο και να βελτιώσουμε τη διατροφή μας, για να αισθανθουμε καλύτερα με το σώμα μας και να ειμαστε υγιεις.

·        Αποφεύγουμε να πηγαίνουμε σούπερ μάρκετ πεινασμένοι, ώστε να αποφύγουμε τις υπερβολές και τις “περιττές¨αγορές. Χρησιμοποιούμε λίστα για τα ψώνια μας, που καλό θα ήταν να είναι προσαρμοσμένες στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα που έχουμε ορίσει, γεγονός που θα βοηθήσει και την ¨τσέπη” μας, τις δύσκολες εποχές που ζούμε.

·        Αποφεύγουμε να τρώμε γρήγορα, γιατί αφενός δεν απολαμβάνουμε τη γεύση και τα αρώματα του πιάτου μας και αφετέρου παίρνουμε κιλά. Η εντολή ότι έχουμε χορτάσει απαιτεί 20 έως 30 λεπτά για να μεταφερθεί από το στομάχι στον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα όταν τρώμε γρήγορα ξαφνικά να νοιώθουμε ένα δυσάρεστο αίσθημα φουσκώματος και συχνά καούρες ή πόνο.

·        Αποφεύγουμε να αποσπούμε την προσοχή μας την ώρα του φαγητού, καθώς δεν αντιλαμβανόμαστε το αίσθημα κορεσμού, εφόσον έχουμε εστιάσει αλλού το ενδιαφέρον μας, ενώ ταυτόχρονα δεν το απολαμβάνουμε. Παράλληλα, επηρεαζόμαστε από τις διαφημίσεις και καταναλώνουμε σνακ από λαιμαργία.

·        Ποτέ δεν απαγορεύουμε κάτι στον εαυτό μας απλά δίνουμε έμφαση στην ποσότητα που το καταναλώνουμε, στο χρόνο και τη συχνότητα. Το μέτρο είναι οδηγός μας.

·        Δεν χρησιμοποιούμε τη λέξη “δίαιτα” όταν ξεκινήσουμε να ελέγχουμε τη διατροφή μας, καθώς δρα καταπιεστικά στην ψυχολογία μας. Η φράση “σωστή διατροφή” μας προδιαθέτει για ένα υγιεινό τρόπο σίτισης που καλύπτει τις ημερήσιες απαραίτητες ανάγκες μας.

·        Σε περιόδους άσχημης ψυχολογίας ωθούμαστε στην κουζίνα για να “βάλουμε κάτι στο στόμα μας” όπως συχνά λέμε χαρακτηριστικά. Οι ψυχολόγοι συστήνουν να ελέγχουμε τα συναισθήματά μας και τη συμπεριφορά μας. Ας προτιμήσουμε εκείνη τη στιγμή να αποσπάσουμε την προσοχή μας σε κάτι που μας ευχαριστεί, ώστε να αποφύγουμε αυτή την κακή συνήθεια. Αν πάλι δεν τα καταφέρουμε, ας προτιμήσουμε να επιλέξουμε ένα υγιεινό σνακ.

·        Και μην ξεχνάμε ότι η καθιστική ζωή δεν βοηθά την προσπάθειά μας. Όταν λοιπόν είμαστε έτοιμοι να επισκεφθούμε την κουζίνα λόγω λαιμαργίας, ας επιχειρήσουμε μια βόλτα στη φύση.

·        Τέλος, το τακτικό ζύγισμα θα μας συγκρατήσει από ανεπιθύμητες παρεκτροπές που θα μετανιώσουμε αργότερα (1 φορά την εβδομάδα αρκεί).

 

Δεν είναι τόσο δύσκολο λοιπόν να προσαρμοστούμε σε μια πιο

“συνειδητή διατροφική καθημερινότητα”!

 

Κοντορουχά Ευστρατία

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Ευρυπίδου 4 – 84100 Σύρος

22810 76605 & 6979 868795 

Κατηγορια διατροφη: